Bij het samenstellen van een website krijgen design en uitstraling soms veel meer aandacht dan tekst en content. Terwijl de surfende doelgroep juist wil weten wat u verkoopt of welke dienst u aanbiedt, is de webdesigner vooral bezig met het plaatje of zoals hij vermoedelijk tegen u zegt - uw 'visitekaartje'. Het een sluit het ander natuurlijk niet uit, maar tekst mag nooit ondergeschikt zijn aan de vorm. Eenvoud is daarbij het sleutelwoord. Geef korte informatie over uw achtergrond, producten, service, klanten en partners. Onderzoek bewijst dat webbezoekers niet lezen - ze scannen de tekst op trefwoorden en hebben in minder dan drie seconden een waardeoordeel klaar over de website. Kom dus meteen ter zake en bied een overzichtelijk, helder keuzemenu aan. Wees duidelijk, informatief, overtuigend. Houd steeds uw doelgroep in het oog. Ontdoe de tekst van overdreven op-de-borst-klopperij, maar trigger de klant om verder te lezen. De homepage ver- vult daarbij uiteraard een cruciale functie. Als u daar weet te scoren, komt de rest ook wel goed.